• Je website staat inmiddels een tijdje online maar je vraagt je af of je website wel goed gevonden wordt in Google.

    Maar met meer dan 200 ‘ranking factors én constant veranderende algoritmes waar je website aan moet voldoen, lijkt het wel een onmogelijke opgave om hogerop in Google te klimmen.

    Laat je niet ontmoedigen, ik help je zodat je een heleboel zelf kan doen om je vindbaarheid te vergroten.

    Allereerst wil je weten wáár je website staat. Dat check je op pagerankchecker.

    Heb je een Wordpress website, dan heeft je webbouwer veelal al de Yoast SEO plug-in voor je geïnstalleerd. Vergeet niet om je SEO in te vullen!

    Maar er is meer, véél meer.

    Wie schrijft die blijft!

    Genereer voldoende content, maar schrijf niet alleen op keywords. Hou je teksten natuurlijk en voorkom dat ze onsamenhangend worden. Schrijf zoals je zou doen wanneer je in gesprek bent met een ander. Schrijf voldoende, ga inhoudelijk wat meer op de materie in en hou het divers. Pagina’s met meer dan 3000 woorden doen het in Google beter dan pagina’s met 300 woorden.

    Keywords zeg je?

    Gebruik hiervoor de https://adwords.google.com zoekwoordplanner.  Ik zocht op een voor mij belangrijk keyword ‘virtueel assistent’ en zie met welke alternatieven Google komt. Die alternatieven gebruik ik dan weer in mijn blogposts voor mijn betere vindbaarheid.

    Keyword alternatieven voor virtueel assistent

    Dan het belang van H1 tags

    van wat? Dit zijn zogenaamde "Heading tags". Oftewel tussenkoppen en titels op je pagina. Je maakt ze heel eenvoudig zelf.

    Dit is een H1 tag

    Dit een H2

    En een H3

    maar ook een H4 telt mee

    en vergeet de H5 niet

    Maar let op: gebruik de H1 tag maar één keer op een pagina. Komt de H1 tag vaker dan één keer voor op je pagina met verschillende benamingen, dan weet de zoekmachine niet meer welke naam voor die pagina relevant is. Dus één H1 tag per pagina met het belangrijkste keyword en dan nog het liefst vooraan in de titel.

    Backlinks

    Zijn nog altijd heel belangrijk voor Google, hoe meer hoe beter. Maar in de loop van de jaren heeft Google ook geleerd om de goede van de slechte te onderscheiden. Veel backlinks werken nog steeds in jouw voordeel, mits ze van verschillende bronnen afkomstig én relevant zijn.  Gebruik de gratis (1 x per week één aanvraag) backlink checker als je wilt zien welke backlinks je hebt op je website. Klanten die een review schreven over mijn diensten, krijgen van mij automatisch een backlink.

    Wat gebeurt er op jouw site?

    Heb je enig idee hoe je bezoekers jou gevonden hebben? Hoe ze bij je komen en wat ze vervolgens aan het doen zijn? Ga naar google.com/webmasters en leer de search console kennen.

    Meer meten is nog altijd meer weten

    En dat doe je o.a. met Google Analytics Veel meer tips over hoe je analytics interpreteert (en begrijpt) vind je op mijn Pinterest pagina

    Responsive website

    Een responsive website wil zeggen dat deze zich aanpast aan het scherm waarmee je bezoeker jouw website bekijkt.  Ook voor Google is het een must dat je website responsive is op alle mobiele platforms.

     

    Dat waren de tips en gratis tools weer van jouw virtueel assistent van VA werkt. Ben jij of ken jij ondernemers en/of zzp'ers die ook geholpen zijn met deze tips? Deel dan de pagina met ze, zo helpen we elkaar verder.  

     

Your SEO optimized title page contents